Salı, Mart 01, 2011

I See Dumb People

And they don't know they're dumb. Evet, Sixth Sense filmi repliğinin modifiye edilmiş hali. Olm mal mısınız lan? Tamam, destekçisiyim şu "Bloguma Dokunma" hareketinin. Yıl ikibinonbir hala sansürcü zihniyet var, üstelik sanal alemde ve büyük firmaların çıkarlarına itaat eder bi halde falan fişman. Ama aranızda ciddi ciddi bloğunun silineceğini, bir daha erişilemeyeciğini düşünenler var. Lan mal mısınız, niye kapatılsın amk? Digitürk'ün, yayın haklarını korumak için koskoca Google'ın hizmeti olan Blogger'ı kapatabilcek götü mü var sanıyosunuz? Digitürk ne lan? Tırt. Google donunda sallar amk. Hem Türkiye'de yaşanan bi olay neden tüm dünyadaki blogger'ları bağlasın? Digitürk'ün, hatta Türkiye'nin böyle bi yaptırım gücü olduğuna mı inanıyosunuz? Hiç mi kafanız basmıyo olm? Kuşbeyinsiz misiniz lan? Pokemon musunuz?! Youtube'a erişim engellendiğinde youtube'daki tüm videoları sildiler mi? Yöö. Eee? Ayrıca DNS diye bişey var, onlar engeller biz kırar gireriz. Yıllardır böyle süregelmiş, şimdi mi aklınıza geldi internet sansürü? Neyse, "Bloğuma dokunmazsan en adi orospu çocuğusun" hareketi başlatıyorum ben de şuan.


Birkaç saat sonra gelen edit: Valla soğudum blogspot'tan ya. Aylardır "ne zeki insan" diye takip ettiğim onlarca insan daha sayfasının bulunduğu blogspot'un, saatlerini harcadığı websitelerin, sanal alemin ne olduğundan haberi yokmuş meğer. Şu yazıyı yazarken taşak geçer moddayım, şimdiyse resmen üzgünüm çünkü o zeki insan dediklerim hödükmüş ulan! Hala daha "Ay benim bloğuma girebiliyo musunuuuuz" diye soran ve bunu "tabii ki giremiyoruz çünkü blogspot kapatıldı" diye cevaplayanlar var Facebook'taki açılmış gruplarda. Tü alla belanızı amk yaa. Bir de Telekinesis'le gayet izah edici ve mantıklı anlatma çabalarımıza da "küstahlık" ve "ukalalık" diye yaftaladınız ya... Telekinesis'in "hepsinin kafasını klozete sokup götünü sikelim" lafı hissiyatıma tercüman oldu resmen. Üsturuplu açıklamamı yapıyorum: Blogspot sitesi kapatılmamıştır. Sadece Türkiye'den erişime kapatılmıştır. Zaten bu tip erişime engellemelerde site kapatılmaz/silinmez. Şuan nasıl Youtube'a erişebiliyorsanız Dns ayarlarınızı değiştirerek, hiçbir başka şeyi ellemeden Blogspot'a da pekala girebilirsiniz. Aynı ben gibi. Kapandığını da sizlerden öğrendim zaten, farketmemiştim. Ama isterdim ki, Türkiye'deki bikaç Lig Tv linki veren yüzünden Yeni Zelanda'daki, Çin'deki, Peru'daki blogger'ların blog yazma hakkının elinden alınamayacak olmasını düşünebilseydiniz keşke.

6 yorum: