Pazartesi, Eylül 06, 2010

Aziz Nesin'i Özlemece

Şu referandum olayı ne kadar abuk bir hale geldi yahu? Şuan orda burda "evet" ya da "hayır" diyen yurdum insanının eminim ki %90'ı referandumda hangi maddelerin ne şekilde değişimini oylayacağından bi haber. Dahası referandumda oylanacak olan anayasa değişikliği, bizim millet bunu Genel Seçim havasında, tuttuğu parti onlara hangi kararı oylamalarını öğütlediyse onu yapıyor. Hele bir de, bir kesim var ki, onlara acıyamıyorum bile. "AKP'yse Hayır" zihniyeti. Ulan dallama, ulan kuşbeyinsiz, hiç inceledin mi ne maddeler değişicek? Referandumda hayır diyince topyekün solcu mu olcağınızı sanıyorsunuz? Sizin 80 döneminden haberiniz var mı? Ordunun yönetimi ele geçirip ipe dizdiklerinden? Bu anayasayla darbenin önünün tamamen kesilebileceğinden haberiniz var mı? Peki feminist geçinen ama bi s*kimden çakmayan yurdum kadını, bu anayasanın pozitif ayrımcılık içerdiğinden haberin var mı? Ya da bunun anlamının ne olduğundan? Aptalsınız, aptal! Akp diye bas hayır'ı...

Tamam, şu noktada kabul ediyorum: bu anayasa pakedi içeriğindeki bazı maddeler, "Türkiye'de" kabul edilemez. Suistimal edilir. Örneğin HSYK ile ilgili olan. Avrupa'da kullanılan sistem olmasına rağmen, Türkiye'de "kadrolaşma" çabaları dahilinde, p*ç edilir bu madde. 1-2 madde daha kabul edilemezler içinde.

Tekrar dönüyorum, referandumdan çok Akp'ye hayır diyenlere. Elinizi vicdanınıza koyun, bu yasayı Chp hazırlasaydı (maddesi maddesine, fıkrası fıkrasına aynı paket) yine hayır mıydı oyunuz? Tabii ki değildi. Hsyk'da kadrolaşmayı Chp de yapacaktı. Chp de Kürtlerle ilgili bir madde dahi koymayacaktı, içeriğini genişletmeyecekti vs vs vs... Eee değişen ne? Hsyk'da Akp'li değil, Chp'li görmek istiyorum demesin kimse, sığ bir yorum yapmasın. Hadi herşeyi geçtim, 3-4 madde dışında Chp bu anayasa pakedine destek verdi. Birçok hukukçu da aynı görüşte. Siz kim oluyorsunuz da pakedi topyekün reddedebiliyorsunuz? Daha mı iyi biliyorsunuz? Hayır. Eee? Eee'si aptalsınız. İğne kadar beyniniz, g*te sürcek aklınız yok! Facebook'taki insanların paylaşımları kadar olabilir ancak sizin görüşünüz! Ancak Facebook'ta paylaşılanlar kadar sorgulayabilirsiniz! O videoları, yazıları hatmedip dogmatik bir düşünce olarak belirlersiniz, ancak... Sırf sizin gibi aptallar yüzünden bile bu referandumda Evet kararı çoğunluk çıkarsa zerre kadar üzülmicem. Akıllı adam zaten Akp yönetimde kalsa da yolunu bulur, işini bilir.

HAYIR demek de EVET demek de senin elinde, sayın millet. Ama önce bir neyi oyladığını öğren. HAYIR demek de EVET demek de kolay. Önemli olan SORGULAYABİLMEK!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder