Pazar, Eylül 05, 2010

Bak Aklıma Geldi Vol.II (Fazıl Say Edition)

Şu Fazıl Say ne garip adam yahu. Arkadaş bok gibi paran var şu dişlerini yaptır pis misin nesin?! Arabeske bok attı geçenlerde, konuyu pek takip edememiş olsam da 5N 1K adlı programda ucundan tuttum, gecenin bi saati. Uykulu gözler dahası günün yorgunluğu mevcudiyetindeki beyinciğimle elimden geldiğince konuya hakim olmaya çalıştım.
Programda neler konuşuldu? Fazıl Say neler dedi? Cüneyt Özdemir ne tepkiler verdi? Aklımda kaldığınca açıklayayım hadi, bu kıyağımı da unutmayın lan, keranacılar...

"Arabesk yavşak, cahil bir müziktir". Sayın Say, tamam piyanistliğiniz dillere destan. Tamam, müzik bilginiz benim ya da standart bir Türk vatandaşının çok ilerisinde. Tamam, siz elit bir insansınız (baba o dişler ne? O DİŞLER NE!?). Ama bu müziğe yavşak demek sana düşmez abicim. Arabeskin elit bir müzik olduğunu, yüksek kalitede olduğunu savunmuyorum. Değil de... Ama bu müziği seven birçok insan var. Hatta Türkiye'nin çoğunluğu bu müziğe "tapıyor". Bu müziği icra edenler ailemizin kızı, idol -hatta ilah-, içimizden biri olarak görülüyor. Bu durumda Fazıl Say, sen bu insanları küçümsüyorsun. Bu da sana düşmez. Sen ne kadar büyük bir müzisyen hatta virtüöz olursan ol, sana arabeski ve dinleyenlerini küçümsemek düşmez, dahası yakışmaz. Senin icra ettiğin müziği arabesk müzikten daha çok severim ama arabesk müzik senin icra ettiğin müzikten daha çok hayatımda, daha çok yakınımda. Bunun nedeni ise, söylediğin gibi cahillik. Müzik dersleri yok sayılıyor, saatleri indiriliyor dedin, doğru. Buna karşı yakarışta bulundun hatta Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik (şu çorabına ismini yazdıran amcamız) tarafından dava edildin, mantıksızca. O dönemde senin yakarışına destek çıkmayan Orhan Gencebay'ı, Sezen Aksu'yu kötüledin. Bu da normal. Amaaa... Abicim oturduğum yerden ben de atıp tutuyorum. Ve ben örgütlemeye kalksam anca kadıköyde takıldığım tayfayı, üniversitede takıldığım arkadaşları örgütlerim. Bu insanlar da, ne yazık ki, kimsenin çükünde olmaz. Sen örgütlemeye kalksan Sezen'i de, Orhan'ı da örgütlersin. Neden yapmadın? Yaaa, öyle kalakalırsın.

Bir de şu var, aklıma takılan. Yahu herkes klasik müzik ya da elit/kaliteli müzik dinlemek zorunda mı? Arap kökenli olan arabesk bizim kültürümüzü yansıtmıyor da klasik müzik Türk kökenli mi ki kültürümüzü yansıtıyor?

"Akp'liler arabeskçidir". Hayır. En azından "sadece" onlar arabeskçi değildir. Chp'liler de, Mhp'liler de, Bdp'liler de, Tkp'liler de arabeskçidir.

"Akp'yle çok meselem var". Herkesin var. İyi-kötü herkesin. Onların da bizimle var. Çok mu garip amk?

"Referandumda Evet dersem 1 yıl sonra İranlı Mollalara döneriz". Nah döneriz. İsrailli yahudilere, Vatikanlı Hristiyanlara döneriz de İranlı Mollalara dönmeyiz babacım raaad ol.

Kimse yanlış anlamasın, klasik müzikle alıp veremediğim yok. Benim derdim müzikte "faşistlik" yapanlarda. İnsanların dinlediği müziğe karışmak hatta dinlediği müzik üzerinden insanları küçümsemek, yargılamak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder