Perşembe, Eylül 09, 2010

Bugün Bayram

Erken kalkın çocuklaaar, giyeliiim en güzel giysileeriiiii... Elimiizdeeee taazee kııır çiçeeekleriiiii, üzmeeyeliiiim bugüüün anneemiiiziiiii... Ulan küçükken sabahları kalktığımda bazen bu şarkıya denk gelirdim, bayram sabahları. Nasıl mutlu olurdum. Çıkıp kır çiçeği toplayasım gelirdi ama bilirdim ki bahçeye dalsam, yönetici toynağımı siker. Olsun diyerek, annemin muhtemelen 2-3 gün bayram alışverişine çıktığımızdaki cicilerimi giyerdim. Ayakkabımı bayrama kadar hiç giymezdim ki, bayram sabahı evde ayakkabımla dolaşabileyim*. Bir de kaçak kaçak babamın parfümlerini sıkardım. Sanki anlamıcak amk parfüm şişesinin içine girmediğim kalmış, hala çaktırmama derdindeyim. Neyse, hemen peder hazretlerile valide sultanın elleri öpülür ve tüm yıl boyunca yüzüne bakılmamış olan cüzdana ilk canlılar girmeye başlar. Sonra tek tek komşular gezilir, para vercek olanlar zaten bellidir, onların dairelerine girilir para cüzdana girene kadar oturulur. Vermicek olan fakirler ve cimrilere sadece kapıdan "hee heee sizin de" diye formaliteden uğranılır. Paralar toplanınca arkadaşlarla buluşur önce "xx teyzeler bana xx lira verdi lan" diye bi hava atılır. Alamayan apartmanın sevimsiz çocukları ezilir. Sonra toplanılan harçlıkları harcama zamanı gelmiştir. Torpil, kız kaçıran, boncuk atan tabanca, bisiklete süs, sakız, dondurma... Para bok ya... Neyse gün sonunda bitmeye yakın para anneye verilir, o ÇocukBank'tır çünkü. Dünyada parayı yatırdığında, çekmeye kalkarken miktarı azalan tek banka da bu bankadır. Neyse efenim, sonuç olarak mutlu huzurlu bir bayram kazasız belasız atlanır, diğer bayram iple çekilir.

Şimdiyse, komşuların gürültüsüyle tatsız bi uyanma, kalkar kalkmaz yakılan bi sigarayla oluşan ağızdaki 5 para etmez tatsızlık. Sonra yarım ağızla öpülen eller... Zamanında dayamış parayı, öptürmüş teyze/amca ellerini, ayağımızı alıştırmış. Şimdi feedback'ini alıyo tabi. Gün sonunda elde 5 kuruş para da yok. 7 yaşındaysanız hayat çok güzel**...

* Bizim evde ayakkabı giyilmez, normalde
** Cedric sıtaylaa

1 yorum:

  1. bayramı bir bayram gibi hissettiren tek şey şu şarkıdır benim için. hala bile içinde bir hüzün yatsa da hoplaya zıplaya oynuyorum bu şarkıyı açıp :P para konusuna gelince ben direk soruyorum kim para vericek diye onun elini öpüyorum. bence mantıklı

    YanıtlaSil